Menu Color:
Main Color:
Käyttäjätunnus esim: Virtanen Ville
Salasana esim: 000999
  Kirjautumisohjeet
RSS
Vesijuoksusta kestävyyttä ja lihaskuntoa
Vesijuoksu on tehokas juoksuharjoittelun oheislaji.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (5073) kertaa
15

Soutu on tehokas kuntosaliharjoitus

Soutu on tehokas kuntosaliharjoitus
Soutulaiteella voi tehdä monipuolisia harjoituksia, myös kestävyyttä. Hyvä soututekniikka varmistaa, ettei keho kuormitu väärin. Kolminkertainen olympiavoittajalta Pertti Karppinen antaa vinkkejä soutuun.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (22434) kertaa
31

Älä pilaa suksiasi kesällä!

Älä pilaa suksiasi kesällä!
Tiesitkö, että huolimaton kesäsäilytys voi tehdä paljon hallaa suksillesi? Hiihtokelit Lapissa ovat nyt parhaimmillaan. Lisää luistoa kevätlumille ehdit saada viemällä sukset kivihiontaan ja käyttämällä kosteilla keleillä fluoriyhdisteitä sisältäviä voiteita. Hyvällä koneella hiottu suksi luistaa heti ensi voitelusta lähtien.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: Suksi , hiihto , suksien huolto | Kommentteja (0) | Luettu (11747) kertaa
Sukset pitäviksi – vinkkejä pitovoiteluun
Suksien voitelu ei ole kuntoilutasolla mitään salatiedettä. Näillä perustiedoilla pääset jo hyvin pitkälle ja takaat pitävät sukset.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (27534) kertaa
Parantaako voimaharjoittelu juoksutuloksia?
Kestävyysominaisuudet jaetaan perus-, vauhti-, maksimi- ja nopeuskestävyyteen. Myös voima voidaan jakaa eri ominaisuuksia kehittäviin harjoitusmuotoihin. Ne on syytä tuntea, jotta voimaharjoittelusta saadaan paras mahdollinen hyöty irti oman lajin kannalta.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (12638) kertaa
05

Juoksija suksilla

Juoksija suksilla
Hiihto sopii sydäntalvella hyvin juoksijan harjoitusohjelmaan. Hiihto kehittää tehokkaasti hapenottokykyä ja torjuu rasitusvammoja.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (7391) kertaa
23

Juoksulihakset kuntoon

Juoksulihakset kuntoon
Juoksussa eksentristen, jarruttavien voimien määrä on suuri. Iskunvaimentimet joutuvat koville, jollei ole tottunut käyttämään niitä. Valmista jalkasi juoksun iskutukseen voimaharjoittelulla.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (10301) kertaa
Pyöräily kehittää voimaa ja kestävyyttä
Juoksija voi monipuolistaa harjoitteluaan pyöräilyllä. Pyöräilyyn sopeutuminen vaatii säännöllistä ja maltillista harjoittelua. Oikean ajotekniikan hallinta tuo harjoitteluun mielekkyyttä.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (21554) kertaa
Yhdistelmäharjoituksilla lisää aerobista treeniä
Yhdistelmäharjoitukset ovat hyvä tapa lisätä aerobisen harjoittelun määrää ja lenkkien kestoa. Hiihto, sauvakävely, pyöräily tai vesijuoksu sopivat mainiosti juoksun kanssa samaan harjoitukseen.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (16148) kertaa
14

Veteen mars!

Veteen mars!
Uinti ja vesijuoksu ovat juoksijalle erittäin suositeltavia harjoitusmuotoja, joita kannattaa käyttää muutenkin kuin korvaavana harjoitteluna.  Liian harva juoksija tekee vedessä palauttavia ja huoltavia harjoituksia, vaikka ne antavat lihaksille ja jänteille hyvät mahdollisuudet palautumiseen.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: juoksija , testi , blog , , juoksu | Kommentteja (0) | Luettu (7615) kertaa
Page 2 of 2FirstPrevious1[2]NextLast