Menu Color:
Main Color:
Käyttäjätunnus esim: Virtanen Ville
Salasana esim: 000999
  Kirjautumisohjeet
 
Kumppaniartikkelit
RSS
Miten edistää juoksutapahtumasta palautumista ravinnon avulla?
Maratonin juokseminen aiheuttaa tasapainotilan järkkymistä useissa sisäisissä järjestelmissämme. Lihaksiin tulee lihasarkuutena tuntuvia mikroskooppisia vaurioita, energiavarastot ehtyvät niin hiilihydraattien kuin lihasten sisäisen rasvan osalta, mitokondrioihin tulee vaurioita, hermostossa tapahtuu muutoksia ja niin edelleen.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (2976) kertaa
Näin jaksat paremmin lenkillä ja kesän juoksutapahtumissa!
Uupumuksen tunne harjoituksessa tai juoksukisassa voi johtua esimerkiksi hermostollisista tekijöistä, lihassupistuksen heikkenemisestä, nestehukasta tai energiavarastojen ehtymistä. Tässä artikkelissa keskitymme näistä väsymystä aiheuttavista tekijöistä helpoiten taklattavaan haasteeseen, eli energia- ja nestevarastojen ehtymiseen.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: Tankkaus , nesteytys | Kommentteja (0) | Luettu (2719) kertaa
Suomalainen innovaatio lyhentää flunssan kestoa
Flunssa on yleisin lyhyen sairausloman syy, sillä Suomessa sairastetaan vuosittain 10-20 miljoonaa hengitystieinfektiota. Urheilijoille flunssat merkitsevät useita menetettyjä harjoituspäiviä ja pahimmillaan poissaoloja kilpailuista. Kotimaiset ja kansainväliset tutkimukset kuitenkin osoittavat, että flunssan kestoa voidaan lyhentää. Tämän tutkimustiedon pohjalta suomalaisyritys on kehittänyt tuotteen, jolla flunssan kestoa pystytään lyhentämään ja oireita lievittämään.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (4127) kertaa
Page 1 of 1FirstPrevious[1]NextLast